sâmbătă, 4 octombrie 2014

La vanatoare.3 retete rapide.


Astazi am avut pofta de ceva proaspat asa ca am plecat la vanatoare. La vanatoare de legume bineinteles, mai ales ca la mine in sat in piata este ceva intitulat pompos Sarbatoarea recoltei. In mod firesc erau nenumarate standuri cu branzeturi, afumaturi si peste pentru ca nu-i asa toamna se culege salaul si se coace porcul. Dupa cercetari  detectivistice  pronuntate am identificat si tarabele cu ce aveam eu nevoie.Rezultatul se observa lesne in poza de mai sus. Dar vorba filmului ''ce avem noi aici'': 
1. Trebusoarele alea negre sunt unse cu tapenade. Asta e o chestie extrem de satioasa si rapid de facut, cu un gust pe care il iubesti sau il urasti. Interpretarea mea la acest clasic al bucatariei grecesti e cam in  felul urmator. 
Ingrediente: masline negre (neaparat cu samburi, cele fara nu au niciun farmec), busuioc proaspat, cimbru uscat,   un catel de usturoi , zeama de la jumatate de lamaie, 1 lingura de ulei de masline, 4 picaturi de tabasco.
Singurul lucru de facut dar intradevar destul de migalos este sa extragem samburii din masline,  apoi aruncam toate ingredientele in robot si pasam pana iese o pasta grosiera.
2. Alienii verzi sunt tot o interpretare, de data asta din micile minuni italiene si anume pesto. Daca traditional se face cu ansoa , branza si busuioc mult eu am preferat versiunea vegan si pot spune ca  e mult mai aromat rezultatul final.
Ingrediente: busuioc proaspat, 1 legatura de patrunjel,  o mana de frunze de telina, 4-5 tije subtiri de telina,  5 cozi de ceapa verde,2 catei de usturoi,coaja de la 1 lime si sucul de la jumatate de lime, ulei de masline extravirgin cam 4 linguri, sare, piper proaspat macinat. Toate ingredientele se paseaza cu mixerul vertical, puteti sa le puneti si in blender dar ideea este sa aiba o textura mai pronuntata.
3.Pentru ca tot cumparasem telina am zis ca o salata  de telina va completa perfect trioul. 
Ingrediente:telina rasa, maioneza vegetala, mustar cu boabe, marar,  zeama de lamaie, sos soia sau teriyaki, sos Tabasco. Telina se da la razatoare si se stropeste imediat cu zeama de la lamaie pentru a nu se oxida, in blender se pun maioneza vegetala , mustarul , sosul soya , 4-5 picaturi de tabasco si cam  jumatate de legatura de  marar, se mixeaza si se amesteca apoi cu telina rasa.
Try this at home.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu